TV3 visita Riudoms o quan “el algodón no engaña”

Aquesta setmana el magazín ‘Divendres’ de TV3 serà diversos dies a Riudoms i això és un èxit pel nostre poble. Enhorabona al govern Cruset, ha fet bones gestions. És cert que ha calgut esperar set temporades perquè aquest programa de la televisió pública visiti casa nostra i que abans ja ha passat per més de 200 municipis, però és una bona notícia.

divendres

‘Divendres’ té al voltant d’un 10% de quota de pantalla i uns 160.000 espectadors de mitjana diaris. Si els minuts que TV3 dedicarà a Riudoms s’haguessin de pagar a preu de tarifa publicitària, l’Ajuntament s’hauria d’endeutar fins a les orelles. Qualsevol municipi o empresa voldria una campanya de promoció com aquesta, campanya que a més tindrà el to positiu, proper i familiar que utilitza ‘Divendres’ en cadascun dels municipis que visita… i que tant li agrada a Cruset.

‘Divendres’ no debatrà ni de contaminació d’aqüifers ni de fills il·lustres que van ser directors de presons franquistes, sinó que posarà en valor l’oli d’oliva, les avellanes i la coca amb recapte de Riudoms, parlarà dels 400 anys de l’Església del poble i segur que farà broma amb la picabaralla Riudoms-Reus per l’afer Gaudí. També s’hi escoltaran paraules com ‘pelsigar’ de la mà de Marius Serra i deurem veure-hi la casa pairal dels Gaudí i l’interior de la cisterna vella.

Tot plegat suposarà una bona dosi d’autoestima riudomenca. De fet, això de l’autoestima i el riudomenquisme és un dels grans èxits del govern Cruset, que els ha atiat a base de mil i una festes i iniciatives, molt sovint amb olor de tietisme i religió. Cruset, en això, ha demostrat ser un seductor… i a molts riudomencs ja els ha agradat que se’ls lliguessin amb aquestes armes.

La visita de ‘Divendres’ a Riudoms deixarà un bon regust de boca i, per això, em sorprendrà si el govern Cruset no ho aprofita per regalar-nos una de les seves dosis d’autobombo via Facebook i butlletí municipal. De fet, em semblarà legítim que es pengi aquesta medalla. Com he dit al principi, enhorabona per aquest èxit. Llàstima que quan es tracti d’explicar els pressupostos municipals, fer enquestes o participar en debats electorals no hi posi el mateix interès. Per sort, el algodón no engaña.